Program profilaktyczno - wychowawczy
Artykuły
Sprawozdanie z zajęć profilaktycznych ,,Odpowiedzialnie w dorosłość” - rok szkolny 2019/2020
Zajęcia profilaktyczne realizowane były w dwóch cyklach. Łącznie odbyło się 16 zajęć (8 w I semestrze oraz 8 w II semestrze). Na zajęcia zapisanych było 12 wychowanek. Po pierwszym semestrze 6 wychowanek zostało przeniesiona na zajęcia o innej tematyce, adekwatnej do aktualnych potrzeb, w te miejsca dołączyło 6 innych dziewczą,
Dni PROFILAKTYKI
W dniach 09.03-11.03.2020r. odbyły sie w naszej placówce Dni profilaktyki zorganizowane jak co roku przez p.Basię i p.Anię. Przeprowadzone zostały debaty, prelekcje i warsztaty dotyczące działań profilaktycznych.
Zajęcia profilaktyczne „Trening Interpersonalny”
Cykl zajęć profilaktycznych pt. Trening Interpersonalny był realizowany podczas 16 spotkań, po 8 w każdym semestrze. Celem zajęć było wspieranie procesu adaptacji nowych wychowanek oraz rozwijanie kompetencji społecznych, takich jak: aktywne słuchanie, wyrażanie własnego zdania, rozpoznawanie, nazywanie i wyrażanie emocji i pobudzanie do autorefleksji . Program adresowany był do wychowanek nowoprzybyłych do placówki, przebywających w niej krótko, bądź wykazujących trudności w wyrażaniu siebie na forum grupy.
Dorosłość – odpowiedzialność i zagrożenia
Zgodnie z założonym planem w bieżącym roku szkolnym zrealizowanych zostało 16 zajęć, które obejmowały następujące bloki tematyczne:
1.Dorosłość- prawa i obowiązki dorosłego obywatela.
2.Handel ludźmi
3.Prostytucja – prawdziwe oblicze.
,, Zapobieganie HIV/AIDS i chorobom przenoszonym drogą płciową”
Poruszone tematy w pierwszym cyklu zajęć, skupiały się na dojrzewaniu dziewcząt oraz seksualności człowieka. Ponadto omówione zostały konsekwencje wczesnej inicjacji seksualnej a także metody antykoncepcyjne czy choroby weneryczne. Zmianą w dotychczasowym programie było wprowadzenie i rozszerzenie pojęć związanych z kształtowaniem tożsamości seksualnej; jest to szczególnie istotna kwestia dla naszych podopiecznych, które często nie do końca są pewne swoich odczuć z tym związanych, nie posiadają odpowiednich wzorców, które pozwoliłyby na zaspokojenie podstawowych potrzeb w adekwatny sposób.
Strona: 1/2
- Strona: bieżąca1
- Strona: 2
- następna
- Przejdź na koniec