Wakacje 2017 - obóz w Rudach

• Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
28 lipca 2017

Galeria zdjęć

Obóz w Rudach trwał od 3.07. – 14.07.2017r. Pomimo, iż ta mała miejscowość położona niedaleko Rybnika otoczona jest głównie lasami, nie mieliśmy czasu na nudę i przez cały nasz pobyt zapewniliśmy sobie mnóstwo atrakcji...

Dzięki uprzejmości dyrekcji MOW w Rudach mogliśmy korzystać z rowerów, co też czyniliśmy, a codzienne wycieczki rowerowe stały się normą na naszym obozie. Począwszy od następnego dnia wszystkie wychowanki pod opieką całej trójki wychowawców pokonywały trasy piesze oraz rowerowe po okolicy Rud, Kuźni Raciborskiej, Rybnika, Szymocic, Solarni oraz Dziergowic od 15 do 30 km. Łącznie w trakcie trwania obozu dziewczęta pokonały około 186km na rowerach oraz niektóre 266km. Ponadto odbyliśmy dwie wycieczki do Katowic , zwiedzając Muzeum Śląskie oraz Kino. Byliśmy także na wieży przeciwpożarowej, w Kopalni piasku oraz przejechaliśmy się zabytkową kolejką wąskotorową. To był udany obóz pełen ciekawych i atrakcyjnych wycieczek. Poza tym chodziliśmy na spacery, pluskaliśmy się na pobliskim kąpielisku. Mając do dyspozycji samochody służbowe, mogliśmy sobie także pozwolić na  wyjazdy. Byliśmy  w Katowicach w kinie, oraz w Muzeum Śląskim, gdzie obejrzeliśmy mnóstwo niesamowitych obrazów znanych malarzy, a także mogliśmy przenieść się w czasie i zobaczyć jak się żyło za czasów PRL-u. Wieczory umilaliśmy sobie wspólnym śpiewaniem, zostaliśmy też zaproszeni przez chłopców na ognisko. Bardzo podobała nam się przejażdżka koleją wąskotorową, gdzie niektóre dziewczyny mogły się wcielić w rolę konduktora. Czas na obozie minął nam bardzo szybko ale wrażenia jakich doznaliśmy i panująca miła atmosfera na długo pozostanie w naszej pamięci.