Jesteś tutaj: Start / Aktualności / Wakacje 2022

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
30 sierpnia 2022

No to się zaczęło i trwać będzie przez najbliższe tygodnie. Oto relacja z pierwszych dni naszego obozowania w radzionkowskiej dziczy.

W poniedziałek rozpoczął się u nas pierwszy obóz. Był to dzień organizacyjny, wszystko przebiegało spokojnie. Wieczorem udaliśmy się na karaoke w sali teatralnej, gdzie zaśpiewaliśmy kilka starszych i nowszych przebojów. Następnego dnia po obiedzie Zuzia i Dorota zaprosiły nas do Chorzowskiego Parku Śląskiego. Spacer na świeżym powietrzu i zwiedzanie Parku Japońskiego pozwoliły nam się zrelaksować. Trzeciego dnia po śniadaniu poszłyśmy na Księża Górę popływać w basenie. Spędziliśmy kilka godzin w miłej i przyjemnej atmosferze.

Czwartek spędziliśmy na rozwiązywaniu problemów, które nagromadziły się nam w ostatnich dniach. Piątek i sobota to dni, w których pracowałyśmy na rzecz naszego ośrodka (sprzątanie sali gimnastycznej, terenów zielonych) pomimo zmęczenia panowała miedzy nami przyjazna atmosfera, pomagałyśmy sobie i dzięki temu uprałyśmy się ze wszystkim co miałyśmy do zrobienia. Po południu postanowiłyśmy pograć w siatkówkę i potańczyć na naszym boisku. Niedziela to czas na odpoczynek, do kilku dziewcząt przyjechali najbliżsi a pod wieczór odbyło się krótkie szkolenie z zasad ruchu drogowego. Znajomość przepisów drogowych i znaków przyda nam się podczas egzaminu na kartę rowerową. Tak minął nam pierwszy tydzień obozu.

Drugi tydzień obozu zaczęliśmy od wizyty w na basenie, było kąpanie, pływanie opalanie i dużo dobrej zabawy. We wtorek udałyśmy się do kina w Bytomiu na film Jurassic World: Dominion. W środę 5.07.22r. odbyła się noc filmowa. Zaczęliśmy o 22 i zdążyliśmy obejrzeć parę filmów w tym „Marley i ja”, naszym zdaniem było fajnie i z chęcią byśmy to powtórzyły. W czwartek 6.07.22r. odbył się egzamin na kartę rowerową. Na początku przypomniałyśmy sobie znaki drogowe i obejrzeliśmy dwa filmiki przypominające zasady ruchu drogowego. Następnie wszystkie dziewczyny pisały test a później miałyśmy egzamin praktyczny. Wszystkim udało się zdać !!! W piątek 7.07.22r. było generalne sprzątanie grup przed wielkim wyjazdem. Poszło nam dość szybko i sprawnie i nie było za dużo poprawek. W dniu 9.07.2022r. sobota wyruszyliśmy na długą podróż do Krakowa. Na początku odwiedziliśmy Zamek Królewski na Wawelu, dziedziniec oraz Bazylikę. Nad Wisłą przed rejsem statkiem spotkaliśmy Smoka Wawelskiego, o którym opowiedział nam pan Lesław nasz ulubiony wychowawca. Po rejsie statkiem poszliśmy na Rynek na szybki posiłek. Na rynku nie trudno było zauważyć Kościół Mariacki oraz pomnik Adama Mickiewicza. Po odsłuchaniu hejnału z wieży Kościoła Mariackiego przeszliśmy się po Sukiennicach i mogliśmy zakupić różne pamiątki. Przeszliśmy się urokliwą uliczką Floriańską, zakończoną Bramą Floriańską, na której mogłyśmy podziwiać zawieszone obrazy artystów krakowskich. Tak oto minął nam piękny, słoneczny dzień i wróciliśmy do Radzionkowa. Byłyśmy bardzo zadowolone i dziękujemy Panu Pawłowi, Panu Leszkowi oraz Pani Gosi za ciekawą wycieczkę. W niedzielę 9.07.22r. niektóre dziewczyny miały odwiedziny i ogólnie był luźniejszy dzień. Zmieniliśmy grupę na jedną bo dużo dziewczyn nas opuściło z powodu wyjazdu na wakacje i zostało nas o połowę mniej niż na początku obozu. Wieczorem odbyło się podsumowanie obozu i tutaj straszne podziękowania dla wychowawców za piękne i miłe dni. Zuzia, Ilona i Kinga

11 lipca pożegnaliśmy grupę wychowawców, którzy spędzili z nami ostatnie 2 tygodnie i przywitaliśmy nową ekipę. Tego dnia głównie zajmowaliśmy się sprawami organizacyjnymi, a wieczorem odbyły się pierwsze zorganizowane zajęcia. Zuza wspólnie z Malwiną zabrały nas do sali teatralnej i przeprowadziły karaoke. Następnego dnia we wtorek pojechaliśmy do Katowic do Muzeum Śląskiego. Miałyśmy okazję pooglądać zarówno obrazy jak i niesamowite rzeźby i zaskoczyła nas bardzo twórczość artystów. Miło spędziliśmy tam razem czas podziwiając to wszystko. Kolejny dzień w środę pojechaliśmy do Jump Parku. Jedna z naszych koleżanek nauczyła się bardzo dobrze robić salto w przód a także w tył. Dobrze się tam wszystkie bawiłyśmy. Natomiast wieczorem wspólnie poszliśmy na salę teatralną gdzie Julia i Ilona przygotowały dla nas zajęcia taneczne. W czwartek po śniadaniu wyruszyliśmy do Dąbrowej Górniczej nad jezioro Pogoria III. Niektóre z nas leżały na kocach i się opalały a niektóre dobrze bawiły się razem w wodzie. Wieczorem Maja wraz z Dominiką przygotowały zajęcia pt. ‘’wiem co jem’’. Zadaniem uczestniczek było odgadnięcie potraw które jadły. Była przy tym kupa śmiechu ale też i skrzywionych minek , gdy coś nie zasmakowało uczestniczkom. W piątek natomiast poszłyśmy do kina na film „Minionki : Wejście Gru”, który bardzo nam się podobał. Sobota to czas generalek , więc od rana wzięłyśmy się za solidne sprzątanie a wieczorem w ramach zajęć grupowych Monika i Zuzia przygotowały grilla a potem grałyśmy w grę double. W niedziele odpoczywałyśmy i większość dziewczyn spędzała czas ze swoimi bliskimi, którzy przyjechali w odwiedziny. I tak nam minął pierwszy tydzień obozu. Maja

W poniedziałek 18.07.2022r. udaliśmy się razem z wychowawcami do „Funzeum” w Gliwicach wszystkie dziewczyny bardzo dobrze z tego skorzystały i każda z nas zrobiła sobie mnóstwo zdjęć. Chodziłyśmy po pomieszczeniach, w których były różne figury i świecące obiekty neonowe. To miejsce zrobiło na nas niesamowite wrażenie i chętnie tu jeszcze wrócimy, bo bawiłyśmy się świetnie. Nikola

Pierwszy tydzień kolejnego obozu z wychowawcami grupy piątej minął bardzo szybko, niestety pogoda nam nie dopisywała ale i tak dobrze razem spędziliśmy czas . Pogoda pozwoliła nam tylko na to, abyśmy poszli wspólnie na basen. W tym czasie część osób grała w różne planszówki i fajnie się bawiła a druga część osób spędzała czas w wodzie. Po powrocie z basenu po kolacji i ogarnięciu grupy wspólnie graliśmy w kalambury, które prowadziły w ramach zajęć Weronika i Dorota .

Codziennie po kolacji w ramach zajęć parami dziewczyny organizują ciekawe oraz zabawne zajęcia dla całej grupy Nikt przy tym się nie nudzi i zawsze jest zabawnie. Często wspólnie przygotowujemy desery i organizujemy wspólny podwieczorek. Wspólnie również spędzaliśmy czas śpiewając, tańcząc i oglądając filmy. Naszym zdaniem tydzień był pełen wrażeń, najbardziej grupie spodobały się zajęcia sportowe. Jesteśmy zadowolone z tego tygodnia mimo pogody i pojawiających się trudności w grupie.

Na początku tygodnia zaczęły się zajęcia Julki i Gosi, na których uczyliśmy się nowego tańca. Nowy układ taneczny w MOW-ie zakończył się sukcesem. Następny dzień spędziliśmy w spokojnej atmosferze na grupie feryjnej. W wolnym czasie poszliśmy pograć w siatkówkę wraz z wychowawcami. Pod koniec wtorkowego dnia odbyły się zajęcia : „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”. Zajęcia te zorganizowała Ania i Dorota i o dziwo wszystkim się spodobały, ale to nie był koniec zajęć bo dziewczyny zaplanowały dla nas: „Top Model”. Każdy dzień był fajnie zorganizowany, więc się nie nudzimy"

I tyle albo aż tyle.

Obóz rozpoczął się 08.08.2022r.

Poniedziałkowy dzień był dniem organizacyjnym, ustalaliśmy zasady grupy na czwartym obozie. W kolejne dni byliśmy na basenie, graliśmy w siatkówkę oraz podchody, które zorganizował duch o imieniu Radziomow. Bawiliśmy się także w chowanego, mieliśmy zajęcia zorganizowane na siłowni, a także karaoke. W sobotni dzień były generalki, na których większość grupy się postarała, a na zakończenie ciężkiej pracy czekała na nas domowa pizza! - Oliwia

Ostatni tydzień obozu wakacyjnego z wychowawcami grupy piątej minął szybko. Tak jak w zeszłym tygodniu byliśmy kilka razy na basenie na Księżej Górze, gdy pogoda nam nie dopisywała siedzieliśmy w ośrodku, część osób kończyła swoje prace w sali plastycznej a reszta spędzała czas na oglądaniu filmu i zajęciach sportowych, często korzystałyśmy z boiska do siatkówki, wspólnie przygotowywaliśmy posiłki. Byliśmy także w kinie i laser house . W ostatnim dniu obozu odbyło się przyjęcie urodzinowe Weroniki i Marty.

Hej wszystkim! To już ostatnia relacja z czwartego obozu… Środa minęła nam na ekscytującym spacerze po chorzowskim ZOO – niepozorny wyjazd, a ile ciekawych rzeczy. W czwartek mieliśmy super noc, w czasie której urządziłyśmy sobie maraton horrorów, który był przedsmakiem czwartkowej atrakcji, czyli wizyty w domu strachów. Ten wyjazd na długo pozostanie nam w pamięci. Podzieliłyśmy się na dwie drużyny, ale tylko jedna wytrwała do końca i ukończyła „ścieżkę grozy”. W nagrodę za naszą odwagę i jako pocieszenie udałyśmy się na lody. Sobota minęła nam na porządkowaniu grupy, a później relaksowałyśmy sięw SPA, które przygotowały dla nas Gosia i Julka. Cały czas podglądał nas również zaprzyjaźniony duch, o którym już czytaliście. A jak niedziela? Leniwie, oj bardzo leniwie. W czasie deszczu dzieci… oglądają filmy. Czekamy na ostatni obóz i kolejne atrakcje." - Kinga W.

To już absolutny koniec wakacji. to źle i dobrze. czas wracać na swoje. Ale jeszcze dla was czytelnicy ostatnia wakacyjna relacja:

Zaczęliśmy nowy obóz w poniedziałek bardzo miłym powitaniem i wprowadzeniem potrzebnych zasad. Niestety poniedziałek by dniem organizacyjnym i nie mogliśmy nigdzie wyruszyć. Zaczęliśmy oglądać film z całą grupą. Powitaliśmy nowego wychowawcę i wychowawców grupy IV.

We wtorek Dorota razem z Kingą przeprowadziły niesamowite zajęcia „Top Model”. Wszyscy bardzo się przebrali i pokazali swoje kostiumy.

Środa, poranek by mocny można powiedzieć. Dzień zaczęliśmy treningiem boksu z Panem Andrzejem i z Panem Pawłem. Po obiedzie wyszliśmy na boisko, a część osób poszła z P. Krysią na plac zabaw niedaleko ośrodka.

Piętek, wyruszyliśmy do Katowic na wrotki. Wszystkie dziewczyny bawiły się niesamowicie. Wróciłyśmy bardzo zmęczone.

Sobota, miałyśmy dość solidne sprzątanie grupy, bo za niedługo idziemy wszyscy na swoje. Po tak zwanych generalkach część dziewczyn pojechała na basen, a druga część była na boisku i grała w siatkówkę.

Niedziela, bardzo spokojny dzień, po południu wyruszyliśmy na basen i świetnie się bawiłyśmy, niestety dopadł nas deszcz.

Szkoda, że jeszcze kilka dni i koniec wakacji!