Wyprawa do Grecji

• Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
25 lutego 2017

Galeria zdjęć

Hej. Chciałabym opowiedzieć wam o moim wyjeździe do Aten  w ramach projektu Erasmus +.  Wraz ze mną pojechało 6 dziewczyn i oczywiście wychowawcy.

Zacznijmy od początku. Pierwszego dnia pobytu w Atenach poznaliśmy się z innymi uczestnikami projektu. Byłam trochę przerażona ponieważ nie wiedziałam jak nas przyjmą. Ale po krótkiej chwili zmieniłam swoje nastawienie. Okazało się ze Grecy, Portugalczycy i Francuzi się bardzo sympatyczni i otwarci. W tym dniu zwiedziliśmy również Akropol, antyczne wapienne wzgórze,  będące miejscem kultu na którym znajduje się Partenon, największą ze świątyń. Widoki były niesamowite.

W kolejnych dniach codziennie rano przychodziliśmy na zajęcia do greckiej szkoły. Był to czas na przedstawianie prezentacji multimedialnych indywidualnych i grupowych o tematyce związanej z projektem.
We wtorkowe popołudnie mieliśmy okazje zwiedzić nowe muzeum przy Akropolu postawione na ruinach starego miasta. Uczniowie greckiej szkoły przedstawili nam historie muzeum a my mogliśmy zobaczyć znajdujące się tam unikatowe zabytki z samego Akropolu oraz ze świątyń znajdujących się u jego podnóży.
W środę przedstawiciele poszczególnych państw przedstawili prezentacje na temat migracji. Szczególnie poruszył nas grecki film 4.1 Miles, opowiadający o trudnej sytuacji na morskiej granicy między Turcją a Grecją.
Następnego dnia z samego rana pojechaliśmy na wycieczkę na półwysep Peloponez do miasteczka Nafplio. W drodze do Nafplio zatrzymaliśmy się przy kanale korynckim, który łączy morze Jońskie  z Egejskim oddzielając Peloponez od głównej części Grecji. Bardzo wąski i głęboki kanał robił duże  wrażenie, trudne do oddania na zdjęciach. Zwiedzaliśmy zabytkowe miasto z ruinami twierdzy Palamidi, wybrzeże, piękne uliczki i sklepiki z regionalnymi pamiątkami. Zjedliśmy  przepyszny grecki obiad w towarzystwie naszych nowych przyjaciół. Miałyśmy możliwość spróbowania regionalnych specjałów: kalmarów i ośmiornic. Było to dla nas nowe, ciekawe doświadczenie  kulinarne. Podczas pobyty zwiedziliśmy również starożytny grecki teatr z doskonałą akustyką, miejsce pamięć z okresu drugiej wojny światowej oraz największe w Grecji Narodowe Muzeum Archeologiczne zawierające zabytki od czasów prehistorycznych do późnego antyku.
Dzień przed wyjazdem był przeznaczony na uroczyste pożegnanie i podsumowanie całego pobytu oraz obdarowanie się nawzajem drobnymi prezentami ze swoich krajów. Atmosfera pomiędzy nami była życzliwa i pełna współpracy. Każdy dzień obfitował w nowe doznania i atrakcje.  Bardzo się cieszę z tego wyjazdu ponieważ miałam okazje zwiedzić grecką stolicę i poznać inną kulturę, zwyczaje i kuchnie. Mimo obaw które każda z nas miała przełamałyśmy swoje lekki i otwarłyśmy się na współprace z wszystkimi uczestnikami projektu. Warto było! To były niezapomniane chwile i przeżycia.